Kobe

Kobe , 神戸市 , Japan
před šinkanzením nádražím v Kóbe
for English scroll down
Kobe je znamé svým pověstným hovězím masem. Jezdí sem za ním gurmáni z celého světa. Dát si Kobe beef v Kobe bylo i mým záměrem.
 Úplně původně jsme sem vůbec jet neměli. Na plánu byla Kanazawa se svou samuraiskou čtvrtí. Jenže ...

když jsme ráno přišli na nádraží v Osace, vlak nejel! Co vlak. Šinkansen nejel!!

Zaměstnanci na nádraží Shin Osaka jen prekřížili ruce a s jediným slovem "axident" nás poslali sednout do čekárny a čekat až pojede další.

Nejdřív tvrdili, že pojede za hodinu. Tak jsme si dali snídani, kafe, zasurfovali si na netu, kterej je na nádražícíh a ve Starbucksu zadarmo, a za hodinu se šli zase zeptat na odjezd... No to už řekli, že odpoledne... Celej den ztratit čekáním s nejistým příslibem, se mi fakt nechtělo. Tak jsme dali kufry do úschovny (plechový úložný boxy po celým nádaraží za pár yenů) a chytli první šinkansen... A ten jel do Kóbe.

Tohle město se rozléhá v úzkém pásu mezi mořem a horami. Takže ten samý den můžete jít na procházku do hor a pak se schladit v moři třeba na Azure Maiko beach.

Baví mě ten kontrast modrého moře, šedivého města a zelených hor. Užít si to můžete na několika vyhlídkách. Například hned u Šinkanzeního nádraží je lanovka k zahradám Nunobiki. Jenže byla zavřená. Nevím proč, cedule byli jen v japonštině. Další vyhlídka nad městem je na hoře Rokko. Ale to je relativně daleko, počasí je vypadá nestále a my jsme tu jen na pár hodin...Tak jsme se dloouhou ulici vydali k moři.

Po cestě jsme zjistili, ze Kobe je perfektní město na nákupy. Od stanice normálního vlaku Jsponských drah až po pobřeží je to jeden obchod vedle druhého. Luxusní globální  značky, místní fashion, kosmetika ...ale i obchody "vše za 39";-) resp 100 yenů.

Dlouhé bulváry jsou křižovány úzkými uličkami, jakoby pasážemi, navíc v kombinaci s obchodními domy, které jsou průchozí jakbysmet.

Cestou jsme samozřejmě hledali kde si dáme to proslulé hovězí. Na velké obžerstvi to ale nevypadalo. Jednak kvůli ceně téhle delikatesy a jednak jsme byli najedení z té čekací asi hodinové snídaně v Osace. Kousek před čínskou čtvrtí Nankinmachi jsme narazili na restauraci nabízející ono hovězí. Dokonce před vchodem měli i stánek kde malé kousky grilovali, člověk mohl za slušnou cenu ochutnat. První dojem a vlastně celkový dojem byla extrémní jmenost masa. Na jazyku se rozplynulo jak čokoláda. Člověk nemusel témeř kousat. Takovou až máslovou konzistenci jsem u žádného jiného masa nezažila. Když tedy opominu ryby.

Nakonec jsme prošli i kousek té čínské čtvrti a ochutnali čínské plněné knedlíčky - nejlepší co sem měla s kachnu, jak jinak;-)

Došli jsme až na pobřeží k známému symbolu Kobe, což je ona červená, 108 m vysoká, vyhlídková věž. Má speciální konstrukci, aby odolala zemětřesení. Okolo je Meriken park, kde se koná každý den něajké vystoupení. Najdete tu taky spoustu soch a památník na ničivé zemětřesení v 95.roce.

Odpočinuli jsme si, pokochali se a pak zamířili zpět na vlak. Cestou jsme se modlili aby spoj s Kanazawou byl obnoven. Měli jsme tam totiž zamluvený hotel.

English version under construction

Kobe Tower, Japan, Meriken park
Kobe Tower - vyhlidkova vez, zrovna se pripravuje nejake tanecni vystoupeni